woensdag 21 augustus 2013

Het "Hoe krijg ik volume in mijn haar?" onderzoek resultaat

Mijn haar heeft meestal geen volume, wat ik buitengewoon irritant vind. 
Maar op sommige uitzonderlijk mooie dagen heeft het opeens wel volume... Ik heb mijn "Hoe krijg je volume in je haar"bril opgezet en ben een onderzoek begonnen ;) Hier volgen de resultaten:




Resultaat 1.
Was je haar de dag van tevoren (maakt niet uit op welk moment van de dag) en zorg dat het niet vettig wordt, dat houdt in geen haarproducten die je haar vetter maken of een heftige conditioner. Ga dan de dag erna in de ochtend douchen (heet douchen werkt het best) met je haar in een knotje of paardenstaart. Ik gebruik voor een knotje meestal zo'n pluizig elastiek omdat je haar daarmee meer z'n eigen model behoudt. Zorg dan dat je haar niet al te nat wordt. PAS OP! Je met geen badmuts of zoiets op doen want de kleine druppeltjes die op je haar komen (en de hitte van de douche) zorgen voor het volume. Als je klaar bent met douchen doe je het elastiek uit en... klaar.

***


Resultaat 2. 
Je haar krullen werkt natuurlijk ook super goed. Dat kun je doen met een haarkruller maar liever gebruik je gewoon normale haarkrullers omdat die je haar niet beschadigen. Je loopt dan wel het risico dat je haar niet precies het model aanneemt dat je wilt, maar als je een haarkruller hebt kun je het wel fixen (of je doet je haar in een staart :P).
Deze krullers kun je voor een paar euro bij de da, etos, kruidvat kopen.



***

Resultaat 3. 
Je haar lijkt meer volume te hebben als er verschillende kleuren in je haar zitten. Dus bijvoorbeeld bruin haar met blonde high-lights. Bij de da kun je voor €13,50 een pakje met haarverf kopen om highlights te maken.

Bij elk haartype werkt natuurlijk iets anders dus als mijn magische tips niet werken zou ik zeggen: Zet je 'Hoe krijg ik volume in mijn haar"bril op...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten